15 narzędzi marketingowych opartych o AI, które powinna znać każda mała firma

03.07.2024 Aktualizacja: 04.07.2024
Redakcja Strefy Wiedzy
Polski Fundusz Rozwoju
Formatted text

W efektywnym prowadzeniu każdej firmy ważne jest wdrażanie innowacji i rozwiązań ułatwiających funkcjonowanie, analizowanie danych, w tym sprzedaży i User Experience czy wspomagających czynności wykonywanych przez pracowników. Niezwykle pomocna jest w tej materii sztuczna inteligencja, czyli AI. Generator tekstu i inteligentne programy do obróbki oraz tworzenia grafik, zdjęć i innych plików multimedialnych powinni znać specjaliści pracujący w większości działów każdego przedsiębiorstwa. Sprawdź, w czym grafikom, specjalistom od tworzenia stron internetowych czy osobom od treści może pomóc sztuczna inteligencja.

Narzędzia marketingowe AI przydatne w SEO i copywritingu

Przeredagowanie tekstu i nasycenie treści odpowiednimi frazami tak, aby przyciągały klientów i generowały ruch na stronie to niełatwe zadanie. Jednak we wspinaniu się po szczeblach wyników w wyszukiwarkach, jak i oszczędzeniu czasu na tworzeniu produktywnych tekstów mogą pomóc narzędzia AI. Do najpopularniejszych i prostych w obsłudze należą m.in. ChatGPT, Undetectable.ai, Jasper Chat, NeuronWriter czy Copy.ai.  

ChatGPT

Powiedzieć o Chat GPT, że  to potężne narzędzie AI, to jakby nie powiedzieć nic. To generator tekstu i zarazem model językowy, który działa w oparciu o sztuczną inteligencję oraz tworzy odpowiedzi na zadane pytania i to w języku polskim. ChatGPT można wykorzystać do:

  • budowania strategii marketingowych,
  • budowania tekstów reklamowych, opisów produktów i usług,
  • badania trendów rynkowych
  • budowania fragmentów kodu, skryptów
  • znajdowania odpowiedzi na trudne pytania z wielu dziedzin, na które daje sensowne, wymagające oceny ludzkiej, acz merytoryczne odpowiedzi.

A to zaledwie kilka możliwych zastosowań w całej górze możliwości jakie otwiera Open AI ze swoimi narzędziami. Chat GPT to narzędzie AI, które umożliwia też przeredagowanie tekstu na podstawie podobnych treści z najlepszymi wynikami pod kątem SEO i może współpracować m.in. z wirtualnymi asystentami czy technologią chatbot.

Dzięki narzędziu ChatGPT możliwe jest także tworzenie podsumowań danych treści, polepszenie ich jakości, tworzenie chwytliwych i skutecznych CTA, pisanie metadanych oraz przygotowywanie postów do mediów społecznościowych.

Czytaj także: Jak praca w chmurze zmienia współczesne firmy?

 

Undetectable.ai pomaga tworzyć treści na bazie już istniejących unikając plagiatu

Undetectable.ai to zaawansowany detektor plagiatów, jak i narzędzie AI służące do przeredagowywania treści już wygenerowanych przez sztuczną inteligencję, które nie zawsze brzmią naturalnie. Dzięki takiemu zabiegowi zdecydowanie wzrasta zaufanie odbiorców i zmniejsza się ryzyko posądzenia o plagiat lub wykorzystanie cudzych treści na własnej stronie. Undetectable.ai będzie zatem znakomitym dodatkiem np. do używanego narzędzia AI, takiego jak choćby ChatGPT.

Undetectable.ai pozwala przebudować posiadane treści w taki sposób, aby automatyzacja i robotyzacja firmy była dla odbiorcy, jak i algorytmów niemal niezauważalna. To znacznie lepszy wynik w rankingach, łatwość i szybkość użycia oraz możliwość wykrywania treści tworzonych przez AI nawet do 95%.

Jasper Chat wszechstronne narzędzie do redakcji artykułów

Jasper Chat to narzędzie dedykowane copywriterom, które umożliwia korzystanie z kilkudziesięciu szablonów tekstowych m.in. dla tekstów reklamowych, zdań, sloganów, artykułów treści przeznaczonych w różne miejsca na stronach internetowych, a także postów do mediów społecznościowych czy blogów.

Powstałe treści są naturalne, istnieje możliwość spersonalizowania ich np. pod kątem tonu wypowiedzi czy adresata, a teksty można tworzyć w ponad 25 językach. Jednocześnie to narzędzie AI posiada funkcję antyplagiatową, można dopasować je do innych programów i aplikacji, jak np. Microsoft Office i pozwala na utworzenie grafik bez charakterystycznych znaków wodnych.

NeuronWriter pomaga optymalizować treści pod kątem SEO

NeuronWriter to przydatne narzędzie AI, w którym można tworzyć oraz optymalizować różne treści pod kątem SEO. Program wykorzystuje sztuczną inteligencję dla polepszania treści dla wyższych wyników w wyszukiwarkach oraz analizuje wyniki wyszukiwarek dla poznania intencji konsumentów.

Dzięki NeuronWriter można tworzyć gotowe szablony artykułów oraz czerpać z gotowych propozycji zagadnień dla treści w danym temacie. Dzięki specjalnym algorytmom i funkcjom oraz AI generator tekstu Neuronwriter zintegrowany jest z Google Search Console, systemem WordPress czy Chrome, co znacznie ułatwia i przyspiesza tworzenie efektywnych treści i działań marketingowych.

Copy.ai to kolejny wirtualny copywriter

Copy.ai jest narzędziem służącym do copywritingu, za pomocą którego można stworzyć atrakcyjne treści różnego typu. To pomoc w kreowaniu materiałów sprzedażowych i teksty w języku naturalnym dzięki ciągłemu uczeniu się i analizowaniu, co gwarantują zastosowane algorytmy.

Z Copy.ai można korzystać w wersji darmowej do 2000 słów miesięcznie lub płatnej. To narzędzie AI charakteryzuje się łatwym w obsłudze interfejsem, dostępem do inspiracji do tworzenia treści na podstawie podanego adresu URL, a także różnymi szablonami i możliwością pisania treści na landing page.

Zaawansowane narzędzia do tworzenia grafik i zdjęć produktowych

W przekazie atrakcyjnych treści istotny jest nie tylko sam tekst, ale również efekty wizualne, które znacznie podnoszą poziom zainteresowania i rozpoznawalność danej firmy, produktu czy usługi. W tym zakresie również niezwykle pomocna jest sztuczna inteligencja oraz takie narzędzia jak DALL·E 3, Slidesgo, We.Shop.ai czy ProductScope.ai.

Nowe przywództwo w dobie AI

Wykorzystaj potencjał sztucznej inteligencji w codziennej pracy menadżerów

Formatted text

DALL·E 3 wirtualne studio graficzne

Jednym z łatwych w obsłudze narzędzi AI do tworzenia grafik i zdjęć produktowych jest MS Designer DALL·E 3. Jest to program, w którym z konta prywatnego możliwe jest pełne edytowanie dowolnych grafik zgodnie z wybraną stylistyką i opisem. Z DALL·E 3 można stworzyć też grafiki i zdjęcia o dowolnej rozdzielczości, a także przenieść je na pożądaną stronę czy do social mediów. Za pomocą DALL·E 3 tworzenie grafik jest szybkie i precyzyjne, a samo narzędzie pozwala na kreowanie do 50 grafik dziennie za darmo i dostępne jest w wyszukiwarce Bing.

Slidesgo – narzędzie AI do tworzenia prezentacji

Slidesgo spodoba się osobom, które na co dzień pracują w programie Microsoft Power Point czy Google Slides, ponieważ narzędzie AI doskonale z nimi współpracuje. Jest to platforma internetowa z edytowalnymi i bezpłatnymi, gotowymi szablonami. Można dodawać do nich zarówno tekst, obrazy, jak i wszelkie inne elementy. Dzięki Slidesgo powstaną nowoczesne, doskonałej jakości prezentacje, które można stworzyć szybko i bez używania specjalistycznych programów graficznych.  

Czytaj także 5 kroków budowania kultury organizacyjnej

WeShop.ai – zdjęcia produktów w aranżacji w kilka klików

WeShop.ai to świetne narzędzie AI do kreowania idealnych zdjęć produktowych o wysokiej jakości. Tworzy zdjęcia W zaledwie w chwilę możliwe jest poprawienie jakości, usunięcie lub zmiana tła czy dodanie kluczowych elementów i treści do danego zdjęcia.

ProductScope.ai - narzędzie do tworzenia zdjęć produktowych dla sprzedawców

ProductScope.ai jest narzędziem, które podobnie jak WeShop.ai pozwala w szybki sposób zoptymalizować dane zdjęcie produktu, poprawić jego jakość, rozdzielczość i uatrakcyjnić je. Dodatkowo, jest to przydatny program dla osób, które sprzedają na Amazon. Możliwe jest wówczas sprawdzenie i analiza statystyk w zakresie zainteresowania daną grafiką i produktem. To przydatne narzędzie dla osób zajmujących się również Data Science i specjalistów zajmujących się optymalizacją.

Tworzenie wideo z narzędziami AI

Narzędzia AI usprawniają i ułatwiają także tworzenie ciekawych i przykuwających uwagę odbiorców materiałów wideo. W tym celu często wykorzystywane są takie pomoce jak Lumen5, Animoto i Topaz Video AI.

Lumen5

Lumen5 to zaawansowane, choć proste w obsłudze narzędzie AI, za pomocą którego możliwe jest przekształcenie tekstu w plik wideo. Dzięki temu przekaz staje się ciekawszy, łatwiej zapada w pamięć potencjalnych klientów i jest bardziej angażujący. Dzięki Lumen5 już istniejące treści na stronie można zaprezentować ponownie, ale w innej, interesującej formie.

W Lumen5 wprowadzony tekst analizowany jest przez sztuczną inteligencję, która następnie generuje stosowny film z wyodrębnieniem cytatów, podziałem na konkretne sceny czy slajdy. Użytkownik może jednocześnie korzystać z bardzo dużej biblioteki obrazów, muzyki i gotowych szablonów filmowych, jak i dodać do filmu własne logo. To świetny wybór dla marketingu treści, komunikacji wewnętrznej w firmie czy też tworzenia materiałów do mediów społecznościowych.

Animoto – idealne do rolek i reelsów

Animoto umożliwia edycję danego wideo w oparciu o sztuczną inteligencję. To szansa na stworzenie krótkiego i ciekawego filmiku przy użyciu prostego w obsłudze interfejsu. Animoto doskonale sprawdza się w przypadku tworzenia materiałów wideo na kanały w mediach społecznościowych. Dostęp do wielu różnych szablonów znacznie przyspiesza pracę z plikiem.

Topaz Video AI  udoskonali video generowane przez AI

Topaz Video AI pozwala poprawić jakość danego materiału wideo. Narzędzie szczegółowo analizuje plik i za pomocą sztucznej inteligencji edytuje określone fragmenty w celu poprawy wizualnej. Topaz Video AI wyostrza rozmyte obrazy, zwiększa kontrast czy usuwa szumy. To także opcja dodania ruchu do elementów statycznych czy ustabilizowania drżących fragmentów nagrania. Topaz Video AI obsługuje najpopularniejsze formaty plików.

Narzędzia marketingowe AI do tworzenia i edycji dźwięków

Zarówno w postach dodawanych w mediach społecznościowych, jak i na stronach firm w wielu branżach istotny jest dźwięk. W tym zakresie również pomocna bywa sztuczna inteligencja oraz narzędzia AI takie jak Descript, AIVA, Suno.ai czy Sundraw.ai

Descript – narzędzie AI do tworzenia transkrypcji

Descript to jedno z najchętniej używanych narzędzi do edycji dźwięków, jak i audio oraz wideo. Pozwala znacznie zaoszczędzić czas, dzięki bezpośredniej transkrypcji tekstu i łatwemu interfejsowi. W Descript można też skorzystać z głosu syntetycznego i dodać go do kreowanego pliku, a także pracować nad materiałem, udostępniając plik w chmurze.

AIVA

AIVA to jeden z pierwszych programów wykorzystywanych do sfery dźwięków, jaki powstał i zaczął funkcjonować w oparciu o sztuczną inteligencję. Narzędzie przydatne jest do tworzenia zarówno dźwięku w grach, filmach, jak i reklamach. W AIVA można stworzyć dźwięk i muzykę od zera lub wprowadzać zmiany w już istniejących ścieżkach. Możliwe jest również wybranie konkretnego nastroju czy gatunku muzycznego dla tworzonego pliku, a narzędzie samo stworzy propozycję gotowego utworu.

Suno.ai stworzy autorski utwór

W Suno.ai podobnie jak w AIVA również można tworzyć piosenki na podstawie wprowadzonego tekstu i ogólnych wytycznych. To doskonała forma reklamy i wyróżnienia się dla wielu firm i profili w mediach społecznościowych. Utworzone pliki można dowolnie modyfikować dzięki ogromnej bazie dodatkowych efektów i dźwięków, tworząc aranżacje idealnie dopasowane do własnych potrzeb.

Formatted text

Soundraw

Soundraw umożliwia tworzenie podkładów muzycznych, bitów, jak i sekwencji dźwięków od podstaw, a następnie ich edycję zgodnie z sugestiami i dostępnymi opcjami. To możliwość stworzenia dźwięku do określonej treści czy posta, która dokładnie oddawać będzie charakter przekazu. W narzędziu Soundraw.ai możliwe jest stworzenie pliku dźwiękowego o długości od 30 sekund do 10 minut. 

Podsumowanie

Sztuczna inteligencja to ogromna pomoc w tworzeniu atrakcyjnych i oryginalnych treści, które zainteresują odbiorców, co potwierdzają analizy i algorytmy będące podstawą dla tworzenia tego typu plików. Dzięki zaoszczędzeniu czasu i pomocy generatorów AI możliwe jest też przeznaczenie cennego czasu na inne działania w związku z funkcjonowaniem firmy. Wypróbuj innowacyjne programy i zyskaj przewagę nad konkurencją!

Najnowsze wpisy

13-11-2024

Co to jest cyberbezpieczeństwo i jak skutecznie dbać o bezpieczeństwo w sieci?

Cyberataki stają się coraz większym i trudniejszym do opanowania zagrożeniem z każdym rokiem. Choć wojny hybrydowe czy technologiczne starcia między wielkimi mocarstwami mogą wydawać się odległym problemem, rzeczywistość pokazuje, że jest inaczej. Zgodnie z badaniami KPMG,[1] 66% polskich firm padło
23-10-2024

Employer branding – jak kreować atrakcyjny wizerunek pracodawcy?

W dzisiejszym, konkurencyjnym rynku pracy, wizerunek pracodawcy odgrywa istotną rolę w przyciąganiu najlepszych talentów. Pracownicy, podobnie jak klienci, coraz częściej zwracają uwagę na to, jak firma jest postrzegana i jakie wartości reprezentuje.