Warsztat

Sztuczna Inteligencja dla Liderów. Warsztaty dla organizacji.

31/1/2025 - 10:00
Kup teraz

Szczegóły warsztatu

Innowacje
Prawo
Przedsiębiorczość
Rozwój zawodowy
Technologie
Podstawowy Poziom szkolenia
Płatny Cena szkolenia
PFR S.A Organizator
Certyfikat Certyfikat
On-line Forma warsztatu
Czarne tło

Nowe przywództwo w dobie AI

Wykorzystaj potencjał sztucznej inteligencji w codziennej pracy menadżerów.

Szkolenie szyte na miarę

Poznaj warsztaty w modułowej formule, które dostarczą kadrze kierowniczej kluczowych informacji na temat Sztucznej Inteligencji. Umożliwią one zrozumienie tematów AI, planowanie działań oraz wyposażenie pracowników w niezbędne kompetencje. Celem jest, aby uczestnicy mogli swobodnie poruszać się w obszarze AI oraz dzielić się wiedzą z kolegami.

Szkolenie jest dostosowane do potrzeb jednej organizacji i skierowane do zespołów do 20 osób, co pozwala skupić się na konkretnych wyzwaniach. Zalecamy udział kadry menedżerskiej, ale tematyka jest również istotna dla specjalistów. Warsztaty mogą odbywać się online lub offline.

5

tematycznych modułów

wprowadzających w świat zrozumienia AI

90

minut

wystarczy, aby omówić jeden moduł

4

ekspertów

z różnych branż

Poznaj korzyści

Dostosowana wiedza branżowa

Dostosujemy szkolenie do specyfiki Twojej branży, uwzględniając aktualne wyzwania związane z projektowaniem, rozwijaniem i wdrażaniem rozwiązań opartych na AI. Program jest skrojony pod potrzeby kadry kierowniczej, wspierając ich w codziennej pracy.

Praktyczne kompetencje

Program szkolenia łączy teorię z praktyką. Obejmuje tematy od prawa i etyki po praktyczne aspekty rozumienia i wdrażania sztucznej inteligencji w pracy zespołów.  Liderzy mają okazję przygotować się na potencjalne wyzwania i poznać sprawdzone sposoby ich przezwyciężania.

Wsparcie ekspertów i wymiana doświadczeń

Podczas szkolenia uczestnicy mogą czerpać wiedzę od ekspertów z różnych branż, co daje możliwość spojrzenia na AI z różnych perspektyw. Dzięki temu łatwiej dostosować najlepsze podejścia do specyfiki własnej organizacji i skuteczniej wdrażać nowatorskie rozwiązania.

Modułowy format i elastyczność

Uczestnicy sami decydują, które tematy będą realizowane – mogą wybrać zagadnienia najistotniejsze dla ich pracy. Dodatkowo szkolenie może odbyć się online lub stacjonarnie, co zwiększa komfort i efektywność nauki.

Sprawdź, czy szkolenie jest dla Twojej firmy

Szkolenie dla kadry kierowniczej i menadżerów, liderów przyszłości oraz osób bez backgroundu technicznego. Dostarczy kluczowych informacji na temat Sztucznej Inteligencji, umożliwiając zrozumienie istotnych tematów związanych z AI oraz planowanie przyszłych działań. Uczestnicy zdobędą informacje niezbędne do efektywnej współpracy z dostawcami technologii AI, zespołami AI oraz ekspertami w tej dziedzinie.

  • Czas: 1 moduł trwa 90 minut: 5 modułów 7,5 h. Szkolenie proponujemy w modułowej formule. Jako zespół przy zakupie decydujecie, które moduły chcecie omówić w trakcie szkolenia.
  • Realizacja: Szkolenie dedykujemy jednej organizacji. Czas i termin dostosowujemy do Waszej dostępności. 
  • Formuła: Online lub stacjonarnie w siedzibie Klienta. Połączenie wykładu z  dyskusją i krótkimi ćwiczeniami (uzależnione od wyboru modułu). Szkolenie stacjonarne może się wiązać z dodatkowym kosztem dojazdu trenera/trenerów. Poinformujemy Cię o tym przed zakupem szkolenia.  
  • Podstawy AI i Data Science  (Moduł 1)
  • Strategia wdrożenia AI w Organizacji oraz Architektura AI (Moduł 2)
  • Prawo AI oraz Etyka AI (Moduł 3 i 4)
  • Innowacje AI nowe źródło zysku ( od pomysłu do innowacji (Moduł 5)

Plan spotkań

  • Wprowadzenie do kluczowych pojęć i technologii AI.
  • Sztuczne sieci neuronowe i ich zastosowania (Machine Learning,Deep learning, Reinforcement Learning).
  • LLM modele generatywnej AI.
  • Architektura RAG - ukryty sojusznik AI.
  • Czym jest trenowanie AI i jakie modele są obecne.
  • Dane, algorytmy, modele, predykcja - co trzeba koniecznie wiedzieć, aby zrozumieć AI.
  • Kompetencja promptowania.
  • Jak minimalizować błędy AI, czyli jak AI nadzoruje AI.
  • 12 kluczowych obszarów AI (Computer Vision, Autonomous vehicles, Generative Adversarial Network, Natural Language Processing GPT, Voice recognition, Fraud detection, Internet of Things, Predictions, Recommendations, Robotics, RPA).
  • Przykłady studium przypadków zastosowania AI w biznesie.
  • Transformacja AI - wpływ AI na struktury, procesy i kulturę organizacyjną.
  • Strategie wdrażania AI na poziomie makro i mikro.
  • Rola danych - źródło pozyskiwania i gromadzenia danych, architektura danych, zarządzanie danymi (data governance)
  • Zarządzanie projektami AI
  • Zespoły AI - różne role, komunikacja, sposób budowania
  • AI jako źródło innowacyjności - działania na rzecz zwiększenia elastyczności, tworzenia nowych procesów, modeli biznesowych i innowacyjności.
  • Rozwój kompetencji i znaczenie wiedzy o AI dla kadry kierowniczej i całej organizacji.
  • Kluczowe decyzje techniczne: OnPrem czy Cloud: co to znaczy, jakie są zalety i wady obu opcji, jak wybrać odpowiednią dla swoich potrzeb.
  • RAG czy LLM: co to znaczy, jakie są zalety i wady obu architektur, jak wybrać odpowiednią dla swoich celów.
  • Kiedy ML: co to znaczy, jakie są zalety i wady klasycznej AI, jak ocenić, czy ML jest potrzebny i opłacalny.
  • Ekosystem RAG: jakie technologie są potrzebne wokół AI.
  • ROI AI - ile kosztuje i kiedy się zwraca
  • Kluczowe składniki wyceny AI: infrastruktura, chmura, platformy AI, modele AI, uczenie AI, integracja AI.
  • Kluczowe oszczędności związane z AI: etaty, jakość pracy, dostępność usług, nowe podejście do operacji.
  • Przykłady zwrotu z inwestycji w AI w różnych sektorach i obszarach.
  • Sposoby pomiaru i monitorowania efektów AI.
  • Aktualne ramy prawne;
  • EU AI Act - główne definicje i założenia
  • Główne ryzyka prawne związane z użyciem AI – w tym w zakresie poufności, praw autorskich, patentów, odpowiedzialności i regulaminów;
  • Wpływ AI na różne (nieoczywiste) dziedziny prawa;
  • Osobowość prawna AI;
  • Przegląd aktualności prawnych związanych z AI „ze świata” i co dalej.
  • Omówienie kluczowych obszarów na styku AI i etyki oraz aktualnych wyzwań dotyczących stosowania AI - kulturowe, społeczne i psychologiczne aspekty  AI.
  • Po co etyka w AI - kluczowe aspekty, definicje, skąd zainteresowanie etyką w technologii (i czy w przeszłości zwracaliśmy uwagę na etykę, kiedy powstawały disruptive technologies).
  • Autonomiczność AI: maszyny, które podejmują decyzje, odpowiedzialność za decyzje maszyn - kto rzeczywiście odpowiada?
  • Kto jest beneficjentem AI - AI podnosi niewątpliwie jakość naszego życia, jednak rodzą się pytania o równość dostępu do danych, niezamierzone konsekwencje działania AI i różnica siły (AI właściciele vs użytkownicy AI, dawcy danych).
  • AI i prawa człowieka - między prywatnością, bezpieczeństwem, a dyskryminacją.
  • AI i uprzedzenia:
    • dane, algorytmy, wyniki AI
    • typy uprzedzeń: gender, narodowość, status społeczno ekonomiczny i inne
    • mitygacja uprzedzeń AI
  • Etyczna innowacja AI i etyczny design: jak zadbać o zachowanie szacunku dla ludzkiej godności; rola projektantów i developerów AI w tworzeniu odpowiedzialnej AI.
  • Etyka AI w praktyce: wewnętrzne regulacje AI i audytowanie procesów AI Budowanie etycznego ekosystemu AI: etycy, projektanci AI, deweloperzy, socjolodzy i inni - idealny model.
  • Przyszłość etycznej AI: etyczne dylematy AI, standardy etyczne AI.
  • Poznaj nowe możliwości tworzenia nowych źródeł zysku i nowych modeli biznesu dzięki AI
  • Zrozumienie różnych opcji tworzenia innowacji w świecie AI wraz z omówieniem różnych studiów przypadku
  • Rozróżnienie dwóch pojęć “tworzenia innowacji z AI” oraz “tworzenie innowacji dla AI”, aby efektywnie poruszać się między tymi dwoma podejściami
  • O czym koniecznie warto pamiętać tworząc innowacje AI, czyli ważne kwestie z obszaru prawa, etyki, danych i cyberbezpieczeństwa
  • Trendy świecie innowacji AI, czyli w jakim kierunku idzie świat, kogo warto obserwować, jak budować własny warsztat innowatora AI
  • Tworzenie innowacji z AI, czyli jak wykorzystać generatywną AI w procesie innowacji
  • Tworzenie innowacji dla AI, omówienie procesu tworzenia innowacji dla AI (AI Design Framework): od generowania pomysłów na innowacje, definicję problemu lub potrzeby przez modele i schematy AI, analizę wrażliwości po metryki biznesowe (KPI) i metryki efektywnego wdrożenia projektu AI.
Fioletowa karta graficzna z ilustracją mózgu

Najważniejsze informacje

Warsztaty składają się z części teorytyczej prelekcji z  z elementami dyskusji i krótkich ćwiczeń, gdzie pod czujnym okiem ekspertów zdobywasz wiedzę, która wykorzystasz w późniejszych działaniach. 

Warsztaty prowadzone są w formule online lub stacjonarnej (u Klienta). Forma stacjonarna wiąże się z dodatkowym kosztem wynajmu miejsca i kosztu dojazdu ekspertów. 

Organizatorem jest Polski Fundusz Rozwoju S.A. W celu zakupu Warsztatów, Klient wypełnia Formularz Zgłoszeniowy. Wysłanie Formularza Zgłoszeniowego stanowi złożenie PFR oferty zawarcia Umowy i następuje z chwilą kliknięcia przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty". W celu zawarcia umowy Klient dokonuje zapłaty w terminie 7 dni od momentu wypełnienia Formularza Zgłoszeniowego. 

Klient dokonuje przelewu na numer konta bankowego (wskazany w mailu po zapisie) z uwzględnieniem nazwy warsztatów oraz imienia i nazwiska klienta. Po dokonaniu płatności PFR, prześlemy potwierdzenie zawarcia umowy na adres wskazany w Formularzu Zgłoszeniowym. Faktura zostanie wystawiona w terminie 14 dni od dokonania zapłaty.

Klient dokonuje płatności przelewem tradycyjnym. Faktura zostanie wystawiona Klientowi po dokonaniu płatności, w terminie do 14 dni od dnia jej dokonania, na adres e-mail podany w Formularzu Zgłoszeniowym.

Tak. Możesz wybrać, który moduł warsztatów chcesz zrealizować z Twoją firmą. Oczywiście możesz zdecydować się na wszystkie 5 modułów. 

Konkretny termin warsztatów ustalany jest indywidualnie z Klientem. Zawsze staramy się dostosować do potrzeb i dostępności Klienta. 

Cena udziału obejmuje udział zespołu z firmy (do 20 osób), materiały po szkoleniu oraz certyfikat potwierdzający udział w spotkaniu. Koszt warsztatów może wzrosnąć w przypadku wybrania formuły stacjonarnej. Cena nie obejmuje wynajmu sali oraz kosztu dojazdu ekspertów.

Partner merytoryczny

Czarne tło

Wciąż się zastanawiasz?

Zdobądź kompetencje dla kadry i bądź gotowy na przyszłość.

Formatted text

Zapraszamy do kontaktu


Jeśli masz pytania, napisz do nas