Szczegóły warsztatu
Nowe przywództwo w dobie AI
Wykorzystaj potencjał sztucznej inteligencji w codziennej pracy menadżerów.
5
tematycznych modułów
wprowadzających w świat zrozumienia AI
90
minut
wystarczy, aby omówić jeden moduł
4
ekspertów
z różnych branż
Oferta dla organizacji
Sprawdź, czy szkolenie jest dla Twojej firmy
Szkolenie dla kadry kierowniczej i menadżerów, liderów przyszłości oraz osób bez backgroundu technicznego. Dostarczy kluczowych informacji na temat Sztucznej Inteligencji, umożliwiając zrozumienie istotnych tematów związanych z AI oraz planowanie przyszłych działań. Uczestnicy zdobędą informacje niezbędne do efektywnej współpracy z dostawcami technologii AI, zespołami AI oraz ekspertami w tej dziedzinie.
- Czas: 1 moduł trwa 90 minut: 5 modułów 7,5 h. Szkolenie proponujemy w modułowej formule. Jako zespół przy zakupie decydujecie, które moduły chcecie omówić w trakcie szkolenia.
- Realizacja: Szkolenie dedykujemy jednej organizacji. Czas i termin dostosowujemy do Waszej dostępności.
- Formuła: Online lub stacjonarnie w siedzibie Klienta. Połączenie wykładu z dyskusją i krótkimi ćwiczeniami (uzależnione od wyboru modułu). Szkolenie stacjonarne może się wiązać z dodatkowym kosztem dojazdu trenera/trenerów. Poinformujemy Cię o tym przed zakupem szkolenia.
- Podstawy AI i Data Science (Moduł 1)
- Strategia wdrożenia AI w Organizacji oraz Architektura AI (Moduł 2)
- Prawo AI oraz Etyka AI (Moduł 3 i 4)
- Innowacje AI nowe źródło zysku ( od pomysłu do innowacji (Moduł 5)
Plan spotkań
- Wprowadzenie do kluczowych pojęć i technologii AI.
- Sztuczne sieci neuronowe i ich zastosowania (Machine Learning,Deep learning, Reinforcement Learning).
- LLM modele generatywnej AI.
- Architektura RAG - ukryty sojusznik AI.
- Czym jest trenowanie AI i jakie modele są obecne.
- Dane, algorytmy, modele, predykcja - co trzeba koniecznie wiedzieć, aby zrozumieć AI.
- Kompetencja promptowania.
- Jak minimalizować błędy AI, czyli jak AI nadzoruje AI.
- 12 kluczowych obszarów AI (Computer Vision, Autonomous vehicles, Generative Adversarial Network, Natural Language Processing GPT, Voice recognition, Fraud detection, Internet of Things, Predictions, Recommendations, Robotics, RPA).
- Przykłady studium przypadków zastosowania AI w biznesie.
- Transformacja AI - wpływ AI na struktury, procesy i kulturę organizacyjną.
- Strategie wdrażania AI na poziomie makro i mikro.
- Rola danych - źródło pozyskiwania i gromadzenia danych, architektura danych, zarządzanie danymi (data governance)
- Zarządzanie projektami AI
- Zespoły AI - różne role, komunikacja, sposób budowania
- AI jako źródło innowacyjności - działania na rzecz zwiększenia elastyczności, tworzenia nowych procesów, modeli biznesowych i innowacyjności.
- Rozwój kompetencji i znaczenie wiedzy o AI dla kadry kierowniczej i całej organizacji.
- Kluczowe decyzje techniczne: OnPrem czy Cloud: co to znaczy, jakie są zalety i wady obu opcji, jak wybrać odpowiednią dla swoich potrzeb.
- RAG czy LLM: co to znaczy, jakie są zalety i wady obu architektur, jak wybrać odpowiednią dla swoich celów.
- Kiedy ML: co to znaczy, jakie są zalety i wady klasycznej AI, jak ocenić, czy ML jest potrzebny i opłacalny.
- Ekosystem RAG: jakie technologie są potrzebne wokół AI.
- ROI AI - ile kosztuje i kiedy się zwraca
- Kluczowe składniki wyceny AI: infrastruktura, chmura, platformy AI, modele AI, uczenie AI, integracja AI.
- Kluczowe oszczędności związane z AI: etaty, jakość pracy, dostępność usług, nowe podejście do operacji.
- Przykłady zwrotu z inwestycji w AI w różnych sektorach i obszarach.
- Sposoby pomiaru i monitorowania efektów AI.
- Aktualne ramy prawne;
- EU AI Act - główne definicje i założenia
- Główne ryzyka prawne związane z użyciem AI – w tym w zakresie poufności, praw autorskich, patentów, odpowiedzialności i regulaminów;
- Wpływ AI na różne (nieoczywiste) dziedziny prawa;
- Osobowość prawna AI;
- Przegląd aktualności prawnych związanych z AI „ze świata” i co dalej.
- Omówienie kluczowych obszarów na styku AI i etyki oraz aktualnych wyzwań dotyczących stosowania AI - kulturowe, społeczne i psychologiczne aspekty AI.
- Po co etyka w AI - kluczowe aspekty, definicje, skąd zainteresowanie etyką w technologii (i czy w przeszłości zwracaliśmy uwagę na etykę, kiedy powstawały disruptive technologies).
- Autonomiczność AI: maszyny, które podejmują decyzje, odpowiedzialność za decyzje maszyn - kto rzeczywiście odpowiada?
- Kto jest beneficjentem AI - AI podnosi niewątpliwie jakość naszego życia, jednak rodzą się pytania o równość dostępu do danych, niezamierzone konsekwencje działania AI i różnica siły (AI właściciele vs użytkownicy AI, dawcy danych).
- AI i prawa człowieka - między prywatnością, bezpieczeństwem, a dyskryminacją.
- AI i uprzedzenia:
- dane, algorytmy, wyniki AI
- typy uprzedzeń: gender, narodowość, status społeczno ekonomiczny i inne
- mitygacja uprzedzeń AI
- Etyczna innowacja AI i etyczny design: jak zadbać o zachowanie szacunku dla ludzkiej godności; rola projektantów i developerów AI w tworzeniu odpowiedzialnej AI.
- Etyka AI w praktyce: wewnętrzne regulacje AI i audytowanie procesów AI Budowanie etycznego ekosystemu AI: etycy, projektanci AI, deweloperzy, socjolodzy i inni - idealny model.
- Przyszłość etycznej AI: etyczne dylematy AI, standardy etyczne AI.
- Poznaj nowe możliwości tworzenia nowych źródeł zysku i nowych modeli biznesu dzięki AI
- Zrozumienie różnych opcji tworzenia innowacji w świecie AI wraz z omówieniem różnych studiów przypadku
- Rozróżnienie dwóch pojęć “tworzenia innowacji z AI” oraz “tworzenie innowacji dla AI”, aby efektywnie poruszać się między tymi dwoma podejściami
- O czym koniecznie warto pamiętać tworząc innowacje AI, czyli ważne kwestie z obszaru prawa, etyki, danych i cyberbezpieczeństwa
- Trendy świecie innowacji AI, czyli w jakim kierunku idzie świat, kogo warto obserwować, jak budować własny warsztat innowatora AI
- Tworzenie innowacji z AI, czyli jak wykorzystać generatywną AI w procesie innowacji
- Tworzenie innowacji dla AI, omówienie procesu tworzenia innowacji dla AI (AI Design Framework): od generowania pomysłów na innowacje, definicję problemu lub potrzeby przez modele i schematy AI, analizę wrażliwości po metryki biznesowe (KPI) i metryki efektywnego wdrożenia projektu AI.
Najważniejsze informacje
Warsztaty składają się z części teorytyczej prelekcji z z elementami dyskusji i krótkich ćwiczeń, gdzie pod czujnym okiem ekspertów zdobywasz wiedzę, która wykorzystasz w późniejszych działaniach.
Warsztaty prowadzone są w formule online lub stacjonarnej (u Klienta). Forma stacjonarna wiąże się z dodatkowym kosztem wynajmu miejsca i kosztu dojazdu ekspertów.
Organizatorem jest Polski Fundusz Rozwoju S.A. W celu zakupu Warsztatów, Klient wypełnia Formularz Zgłoszeniowy. Wysłanie Formularza Zgłoszeniowego stanowi złożenie PFR oferty zawarcia Umowy i następuje z chwilą kliknięcia przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty". W celu zawarcia umowy Klient dokonuje zapłaty w terminie 7 dni od momentu wypełnienia Formularza Zgłoszeniowego.
Klient dokonuje przelewu na numer konta bankowego (wskazany w mailu po zapisie) z uwzględnieniem nazwy warsztatów oraz imienia i nazwiska klienta. Po dokonaniu płatności PFR, prześlemy potwierdzenie zawarcia umowy na adres wskazany w Formularzu Zgłoszeniowym. Faktura zostanie wystawiona w terminie 14 dni od dokonania zapłaty.
Klient dokonuje płatności przelewem tradycyjnym. Faktura zostanie wystawiona Klientowi po dokonaniu płatności, w terminie do 14 dni od dnia jej dokonania, na adres e-mail podany w Formularzu Zgłoszeniowym.
Tak. Możesz wybrać, który moduł warsztatów chcesz zrealizować z Twoją firmą. Oczywiście możesz zdecydować się na wszystkie 5 modułów.
Konkretny termin warsztatów ustalany jest indywidualnie z Klientem. Zawsze staramy się dostosować do potrzeb i dostępności Klienta.
Cena udziału obejmuje udział zespołu z firmy (do 20 osób), materiały po szkoleniu oraz certyfikat potwierdzający udział w spotkaniu. Koszt warsztatów może wzrosnąć w przypadku wybrania formuły stacjonarnej. Cena nie obejmuje wynajmu sali oraz kosztu dojazdu ekspertów.
Regulamin dostępny jest TUTAJ.
Zapraszamy do kontaktu
Jeśli masz pytania, napisz do nas