
Szczegóły warsztatu


Czas na Twój pierwszy krok w świat agentów AI
Z nami nauczysz się tworzyć agentów, którzy automatyzują procesy i wspierają Twój biznes.
Sprawdź, czy warsztaty są dla Ciebie
Dla wszystkich, którzy chcą poznać tematykę agentów AI, zrozumieć różnicę między asystentem a agentem, przejść przez proces planowania i wdrażania prostych automatyzacji, a także zdobyć konkretne kompetencje cyfrowe, które można od razu wykorzystać w pracy.
Nie musisz być ekspertem od AI ani programistą – wystarczy, że:
• Umiesz obsługiwać komputer i internet,
• Jesteś otwarty/a na nowe technologie,
• Chcesz rozwijać się zawodowo,
• Zależy Ci na automatyzacji i oszczędności czasu.
• Program trwa 3 tygodnie i łączy naukę online z warsztatami praktycznymi.
• Spotykamy się 3 razy na żywo (Zoom), każde spotkanie trwa 3 godziny i ma formę ćwiczeń praktycznych.
• Otrzymujesz dostęp do platformy edukacyjnej, gdzie czekają na Ciebie krótkie moduły (5–15 min).
• Przed warsztatami dostajesz zadania, które przygotuje Cię do efektywnego działania na zajęciach.
• Grupy maksymalnie do 20 osób – stawiamy na jakość i interakcję.
• W każdym spotkaniu przewidziany jest czas na pytania, konsultacje i testowanie rozwiązań.
W trakcie zajęć nauczysz się korzystać z narzędzi typu no-code, platform AI oraz narzędzi do integracji i automatyzacji:
• ChatGPT, Claude, Gemini
• N8N, Make, Zapier
• Canva, Leonardo AI, HeyGen
• Runway, Gamma, ElevenLabs
• CRM: HubSpot, Pipedrive
• Inne przydatne API i źródła danych
Wszystkie ćwiczenia wykonujesz na darmowych wersjach narzędzi, które są dostępne online.

9
godzin praktycznego szkolenia
4
moduły nagrań na platformie e-learningowej
4
prowadzących z doświadczeniem AI w biznesie
Oferta warsztatów
Plan spotkań
Program obejmuje interaktywne spotkania warsztatowe online oraz dostęp do ustrukturyzowanych materiałów edukacyjnych na dedykowanej platformie, umożliwiających samodzielną naukę pomiędzy sesjami.
Warsztaty
• Skonfigurowanie środowiska, pierwszy prosty agent
• Setup konta (N8N), interface narzędzia, integracje podstawowe
• Budowanie pierwszego agenta (auto-responder email)
• Testowanie i troubleshooting
• Deliverable: Działający agent odpowiadający na maile
• Budowa zaawansowanego agenta z logiką decyzyjną
• Analiza case study z modułu online
• Budowa agenta: trigger → klasyfikacja → routing → odpowiedź
• Integracja z bazą wiedzy/FAQ
• Testing i iteracje
• Agent odpowiadający na zapytania klientów
• Kwalifikacja leadów i automatyzacja ich pozyskiwania
• Przegląd prac domowych z Warsztatu 2
• Projektowanie lejka sprzedażowego
• Budowa agenta: lead scoring → segmentacja → personalizacja
• Integracja z CRM (HubSpot/Pipedrive)

Moduły na platformie e-learnigowej
• Czym różni się agent od asystenta? (definicje i kluczowe różnice, przykłady praktyczne z życia codziennego, kiedy potrzebujesz agenta, a kiedy wystarczy asystent),
• Mapa możliwości agentów AI (5 głównych typów agentów w biznesie, quick wins vs projekty długoterminowe, ROI – jak policzyć opłacalność),
• Twój pierwszy agent – roadmapa (3-krokowa metodologia wyboru projektu, checklist gotowości organizacji)
• Audyt procesów – gdzie szukać okazji (framework analizy procesów, 10 sygnałów, że proces nadaje się na automatyzację, template do mapowania procesów),
• Business case dla agenta (kalkulatory ROI i oszczędności, jak przekonać szefa/zespół, budżetowanie projektu agentowego)
• Wybór pierwszego projektu (matryca: wpływ vs łatwość implementacji, 5 najlepszych starter projektów dla MŚP, red flags – czego unikać na początku)
• Planowanie wdrożenia (timeline i milestones, zespół projektowy – kto, co, kiedy, zarządzanie zmianą i oporem)
• Anatomia agenta AI (komponenty: trigger → logika → akcja, przepływ danych i decyzji, bezpieczeństwo i prywatność)
• Przegląd platform no-code (N8N vs Make vs Zapier – porównanie, koszty i ograniczenia każdej platformy, integracje z popularnymi narzędziami)
• AI Models – który wybrać? (GPT vs Claude vs Gemini – case studies, koszt vs jakość vs prędkość, okalne modele (Bielik) vs cloud)
• Integracje i API (najpopularniejsze integracje dla MŚP, CRM, email, kalendarz, social media, troubleshooting typowych problemów)
• Monitoring i optymalizacja (KPI dla agentów AI, A/B testing automatyzacji, skalowanie i development)
• Agent obsługi klienta (realny case: firma e-commerce, implementacja krok po kroku, rezultaty i lekcje)
• Agent sprzedażowy (lead qualification i nurturing, integracja z CRM i email marketing, metryki i optymalizacja)
• Agent operacyjny (automatyzacja raportowania, zarządzanie zapasami/terminami, komunikacja wewnętrzna)
• Pułapki i jak ich unikać (10 najczęstszych błędów, backup plany i fail-safes, prawne i etyczne aspekty)

Najczęściej zadawane pytania
Warsztaty składają się z części teoretycznej i praktycznej, gdzie pod czujnym okiem ekspertów uczysz się efektywnego korzystania z narzędzi AI. Pomiędzy warsztatami uczestnicy są zobowiązani do realizacji obowiązkowych nagrań online dostępnych na platformie edukacyjnej (4 moduły).
Warsztaty prowadzone są na platformie Zoom. Przed każdym warsztatem uczestnicy otrzymają informację o pobraniu aplikacji oraz instrukcji zalogowania się na spotkanie. Pomiędzy warsztatami uczestnicy są zobowiązani do realizacji obowiązkowych nagrań online dostępnych na platformie edukacyjnej (4 moduły), dostępnej na stronie Strefa Wiedzy PFR: https://strefawiedzypfr.pl
Organizatorem jest Polski Fundusz Rozwoju S.A. W celu zakupu Warsztatów, Klient wypełnia Formularz Zgłoszeniowy. Wysłanie Formularza Zgłoszeniowego stanowi złożenie PFR oferty zawarcia Umowy i następuje z chwilą kliknięcia przycisku „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty". W celu zawarcia umowy Klient dokonuje zapłaty w terminie 7 dni od momentu wypełnienia Formularza Zgłoszeniowego.
Klient dokonuje przelewu na numer konta bankowego (wskazany w mailu po zapisie) z uwzględnieniem nazwy warsztatów oraz imienia i nazwiska klienta. Po dokonaniu płatności PFR, prześlemy potwierdzenie zawarcia umowy na adres wskazany w Formularzu Zgłoszeniowym. Faktura zostanie wystawiona w terminie 14 dni od dokonania zapłaty.
Oczywiście, zgłoszenia może dokonać osoba z firmy w imieniu uczestnika. Jesteśmy również przygotowani na zgłoszenia osób indywidualnych, których firma nie zgłasza do udziału.
Klient dokonuje płatności przelewem tradycyjnym. Faktura zostanie wystawiona Klientowi po dokonaniu płatności, w terminie do 14 dni od dnia jej dokonania, na adres e-mail podany w Formularzu Zgłoszeniowym.
Niestety nie. Ze względu na praktyczny wymiar warsztatu istnieje konieczność uczestniczenia we wszystkich jego częściach.
Regulamin dostępny jest TUTAJ.
Tak. Każdy uczestnik po zakończeniu warsztatów otrzyma cyfrowy certyfikat potwierdzający udział w spotkaniach.
Będziemy korzystać z darmowych wersji wskazanych przed warsztatami narzędzi. Dokładną listę uczestnicy otrzymają przed rozpoczęciem warsztatów.

