Kurs online

Lean Canvas

Rejestracja

Szczegóły kursu

Innowacje
Przedsiębiorczość
Zarządzanie projektami
Podstawowy Poziom szkolenia
Bezpłatny Cena szkolenia
Nielimitowany Dostęp
PFR S.A Organizator
Certyfikat Certyfikat
Formatted text

Czego dowiesz się z kursu?

Kurs „Lean Canvas” został opracowany z myślą o osobach, które mają pomysł na biznes i chcą założyć własną firmę. Uczestnicząc w kursie zdobędziesz praktyczne umiejętności oceny swojego pomysłu i jego przydatności rynkowej. Dzięki metodzie Lean Canvas poznasz jego mocne i słabe strony oraz dowiesz się, na jakich obszarach biznesu powinieneś szczególnie się skupić. 

O metodzie Lean Canvas opowiada doświadczony ekspert - Agnieszka Lewandowska, która od ponad dekady pomaga przedsiębiorcom w tworzeniu i rozwijaniu biznesów opartych o nowe technologie i nowe modele biznesowe.

 

Co dla Ciebie przygotowaliśmy?

✓ porcję wiedzy w przystępnej formie
✓ ciekawe lekcje video
 wskazówki ekspertów
 możliwość sprawdzenia wiedzy dzięki pytaniom kontrolnym
 certyfikat
✓ materiały przydatne również po ukończeniu kursu

Dla kogo?

  • Dla osób, które myślą o założeniu własnej firmy lub posiadają pomysł na biznes

  • Dla osób, które chcą ocenić przydatność rynkową swojego pomysłu oraz sprawdzić jak wygląda na tle konkurencji

  • Dla każdego zainteresowanego poznaniem metody biznesowej Lean Canvas

Stwórz swój pierwszy model biznesowy. Poznaj podstawowe narzędzie każdego przedsiębiorcy i dokonaj analizy swojego pomysłu na biznes!

Poznaj plan kursu

W lekcji pierwszej, odkryjesz narzędzie, za pomocą którego będziesz w stanie ocenić rynkową przydatność swojego pomysłu oraz zdefiniujesz nad jakimi aspektami warto popracować. Dodatkowo, poznasz główne składowe metodologii lean startup, jej twórców oraz obszary, w których będzie przydatna.

W drugiej lekcji, zdefiniujesz problem, który Twój pomysł ma rozwiązać. Tym samym, zapoznasz się z pierwszym polem kanwy. Dzięki burzy mózgów, określisz problem lub potrzeby, które ma potencjalny klient.

Trzecia lekcja koncentruje się na klientach. W tym module i tej części kanwy opiszesz i zdefiniujesz cechy, które ich charakteryzują oraz to, co o nich wiemy albo powinniśmy wiedzieć.

Czwarta lekcja kursu będzie poświęcona sercu kanwy, czyli propozycji wartości tzw. unique value proposition. Dowiesz się, jak w jednym zdaniu zawrzeć wszystkie elementy przedstawiające wartość Twojego biznesu oraz poznasz przykłady, jak robią to największe marki.

W piątej lekcji kursu skupisz się na Twoim produkcie, bądź usłudze oraz wypełnisz kolejne pole kanwy – „rozwiązanie”. Znajduje się ono w lewej części modelu, tuż obok pola „problem”.

W szóstej lekcji kursu uporządkujesz swoją wiedzę i dowiesz się, jak dotrzeć do swoich użytkowników, biorąc pod uwagę profil Twojego klienta, jaką wartość chcesz mu dostarczyć oraz za pomocą jakiego rozwiązania.

Lekcja siódma skupia się na określeniu sposobów generowania przychodów przez Twój biznes. W zależności od rodzaju firmy i modelu w jakim działa będą one różne. Na przykładach konkretnych start-upów, zobaczysz jak dopasować odpowiednią strategię dla Twojego przedsięwzięcia.

Mając określone przychody, kolejnym krokiem będzie ustalenie kosztów, które będą generowane w celu dostarczenia klientowi Twojego rozwiązania.

W przedostatniej lekcji określisz kluczowe wskaźniki sukcesu, czyli postarasz się odpowiedzieć na pytanie, czy rozwój Twojego biznesu idzie w dobrym kierunku? W tym celu niezbędne będzie poznanie drogi jaką przebywa klient, aby skorzystać z Twojego rozwiązania bądź produktu.

W ostatniej lekcji kursu z zakresu Lean Canvas, zdefiniujesz jakie elementy składają się na Twoją przewagę konkurencyjną lub nad którymi aspektami należy popracować, aby ją wypracować. Tym samym uzupełnisz ostatnie pole kanwy!

Chcesz pogłębić wiedzę z kursu?

Zobacz materiały dostępne w Bazie Wiedzy portalu startup.pfr.pl. Znajdziesz w niej artykuły pisane przez ekspertów i praktyków, podcasty oraz bezpłatne e-booki.

Kurs w liczbach

6358

osób

zapisało się na kurs

10

lekcji

zawierających materiały wideo

3

godziny

wystarczą do ukończenia kursu

Partner kursu

EY jest brytyjską międzynarodową firmą świadczącą profesjonalne usługi z siedzibą w Londynie, w Anglii. Jest jedną z największych sieci profesjonalnych usług na świecie. Świadczącą przede wszystkim usługi poświadczające (w tym audyt finansowy), podatkowe i doradcze dla swoich klientów.

Wejdź na stronę EY.