Szczegóły kursu
Poznaj sekret efektywnych i zaangażowanych zespołów.
Zapraszamy na praktyczny kurs przygotowany z dr Iwo Zmyślonym.
Przegląd kursu
Kiedy coś jest innowacją? Czym innowacje przełomowe różnią się od rewolucyjnych i jakie typy innowacji w ogóle występują? Jak innowacja ma się do wynalazku? Z pierwszego odcinka kursu dowiecie się m.in. dlaczego każda organizacja powinna zdefiniować sobie innowacje, na czym polega podejście przyrostowe i o jakich ryzykach warto pamiętać.
Dlaczego atmosfera to jeszcze nie kultura? Co się właściwie składa na kulturę firmy? Na czym polega jej rola w procesach innowacji? Dlaczego ją możemy porównać do cebuli? Z drugiego odcinka kursu dowiecie się m.in. po czym możemy poznać kulturę organizacji, na co zwrócić uwagę budując zespoły zdalne i czemu każda firma wymaga innej kultury.
Jakie praktyki i zachowania tłumią innowacje? Po czym rozpoznać toksyczne organizacje? W trzecim odcinku poznacie szczegółowo metody służb specjalnych służące paraliżowaniu procesów organizacyjnych oraz typowe dysfunkcje hamujące współpracę zespołową.
Skąd w niektórych zespołach bierze się innowacyjność? Co ją warunkuje? Skąd biorą się dobre wyniki współpracy zespołowej? W czwartym odcinku poznacie m.in. wnioski z badań Google, Patricka Lencioniego i Amy Edmondson oraz podstawy neuroprzywództwa wg. Davida Rocka.
Czemu innowacyjność w ogóle jest taka ważna? Co oznacza w świecie permanentnej zmiany? Dlaczego technologie nie mogą dać trwałej przewagi? Co w warunkach kryzysu jest waszym najcenniejszym zasobem i co już dzisiaj wymaga waszych inwestycji? Bazując na doświadczeniach typowej polskiej firmy wyjaśnimy zwinność oraz antykruchość.
Rzeczywistość permanentnej zmiany – na czym polega w praktyce? Jakie niesie praktyczne konsekwencje dla nas i dla naszych modeli biznesowych? Jakich wymaga od nas postaw oraz kompetencji? W odcinku szóstym poznacie kolejne studium przypadku polskiej innowacji pod kątem kluczowych zasobów, postaw oraz kompetencji.
Co daje trwałe przewagi w świecie permanentnej zmiany? Jakie są ryzyka czysto transakcyjnego podejścia do relacji z klientami lub pracownikami? Z siódmego odcinka dowiecie się na czym polega strategiczne podejście do inwestycji w emocje i doświadczenia kluczowych interesariuszy marki i czemu wysokie zyski są skutkiem a nie celem.
Czym są tzw. metodyki zwinne? Na czym polega SCRUM i jak ma się do Lean management? Jakie są typowe, choć nieoczywiste formy marnotrawstwa w firmach, gdzie ich najprościej szukać i jak eliminować? W ósmym odcinku poznacie praktyczne aplikacje filozofii agile oraz jej relacje z podejściem design thinking.
Czym jest właściwie mindset? Jak postawy mają się do kompetencji? Na czym polega umysłowość otwarta i jak ją diagnozować? Jakie są ryzyka umysłowości zamkniętej? W przedostatnim odcinku skupimy się na tzw. kompetencjach miękkich – czym właściwie się różnią od tzw. kompetencji twardych i dlaczego to one dają nam trwałe przewagi w świecie postępującej automatyzacji.
Dlaczego kultury nie zmienimy z dnia na dzień? Od czego więc warto zacząć i czego się spodziewać? Ile to może potrwać? Na jakie typowe etapy należy się nastawić? W ostatnim odcinku skupimy się na identyfikacji typowych przeszkód w procesie wdrażania zmiany oraz praktycznych metodach ich neutralizacji.